فراماسون ها اعتقادي به خدا و خالق هستي ندارند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فراماسون ها اعتقادي به خدا و خالق هستي ندارند
نوشته شده در سه شنبه 27 ارديبهشت 1390
بازدید : 1608
نویسنده : امير محمدي
بر اساس کتابي که يک محقق انگليسي منتشر کرده است، فراماسون‌ها که همواره سکوت معني‌داري در قبال مسئله دين از خود ارائه مي‌کنند، در واقع هيچ گونه اعتقادي به خدا و خالق هستي ندارند.


پايگاه خبري "خبر يني‌گون " ترکيه در گزارشي نوشت: مارتين شورت نويسنده و محقق انگليسي که سال هاي متمادي از عمر خود را صرف بررسي فرقه فراماسوني کرده، ماهيت واقعي اين فرقه را در قبال دين روشن کرد.
بنا به اين گزارش مارتين شورت در کتاب " از درون فراماسون‌ها " تاکيد مي‌کند در تفکر و آيين فراماسون‌ها خداوند جايگاهي ندارد و مفاهيم و عباراتي نظير " اي هستي بزرگ " و يا "معمار بزرگ هستي " کاملا مبهم و نامشخص است.
"استفان نايت " محقق انگليسي به دنبال انتشار نتيجه بررسي‌ها و يافته‌هاي خويش در مورد اين فرقه در کتاب "برادري " که بازتاب گسترده‌اي در جهان پيدا کرد، به طرز مرموزي درگذشت، گفته مي‌شد که از سوي فراماسون‌ها کشته شده است. مارتين شورت تحقيقات نيمه‌تمام نايت را دنبال کرد و کتاب "از درون فراماسون‌ها " را منتشر ساخت. وي در اين کتاب تاکيد کرد در فرقه فراماسوني با سماجت هر چه تمام ذکري از نام خدا به ميان نمي‌آيد.

رد پاي مسيحيت در سه قرن پيش در فرقه فراماسوني

در اين کتاب آمده است که در آيين‌هايي که حدود سه قرن پيش در اين فرقه برگزار مي‌شده آثاري از مسيحيت جلب توجه مي‌کند و حتي تا اوايل قرن هيجده ميلادي در مراسم فراماسون‌ها بخش هايي از انجيل قرائت مي‌شده است. مارتين شورت تاکيد مي‌کند: در جدا شدن فراماسون‌ها از مسيحيت کتاب دکتر جيمز اندرسن با نام "قواعد کلي فراماسوني " تاثير بسزايي داشته است. وي تصريح مي‌کند دکتر اندرسن در اين کتاب که از سوي کليه فراماسون‌ها در سطح جهان مورد پذيرش قرار گرفته چنين مي‌نويسد: فراماسون‌ها از اين پس بايد مطابق ديني که اکثريت جامعه‌اي که در آن زندگي مي‌کنند پذيرفته‌اند، رفتار نموده ولي انديشه‌هاي مشخص فردي خود را براي خويشتن محفوظ نگاه دارند. همانگونه که مشاهده مي‌شود در اينجا يک نوع فريب مطرح است.

کليساي اسکاتلند: فراماسوني، بت پرستي است

مارتين شورت در کتاب خود با اشاره به اينکه واژه‌هاي بکار رفته در آيين‌هاي فراماسوني کاملا مبهم است در ادامه مي‌افزايد عليرغم اينکه تعداد زيادي از عالمان ديني فراماسون هستند ولي روشن است که مسيحيت به لحاظ ساختاري با فرقه فراماسوني در تضاد است. وي در ادامه مي‌گويد: فراماسون‌ها مسيحياني را که فراماسون نيستند وحشي و احمق خطاب مي‌کنند. واتيکان هم که کاملا مخالف فراماسوني است. در سال 1983 در بيانيه واتيکان گفته شد که مومناني که وارد فرقه فراماسوني مي‌شوند مرتکب گناه بزرگي شده‌اند. "هاگ کارتوينگ " يکي از مقامات ارشد کليساي اسکاتلند نيز در بيانيه ماه مي 1986 تاکيد کرد نظام فراماسوني کار تاريکي‌ها است و افرادي را که وارد اين فرقه مي‌شوند، به سوي بت‌پرستي کشانده و اين تشکل را در نهاد آنها امري طبيعي جلوه مي‌دهند.

فراماسون‌ها نيازي به ايمان ندارند

مارتين شورت با تاکيد بر اينکه فراماسون‌ها در کشوري که در آن زندگي مي‌کنند به ايماني سازمان يافته بر اساس دين رايج در آن کشور نيازي ندارند، در ادامه مي‌گويد: عباراتي نظير "اي هستي بزرگ " که در آيين‌هاي فراماسوني بکار برده مي‌شود به چه معناست؟ فراماسون‌ها به هيچ دين سازمان يافته‌اي نياز ندارند. تنها چيزي که آنها احتياج دارند، اعتقاد به قدرتي جهاني پيش برنده است. هيچ چيزي وجود ندارد که يک فراماسون را از عبادت به خدايي خوب و يا شيطاني منع کند. يک فراماسون مي‌تواند معتقد باشد که فرقي بين شيطان و خدا وجود ندارد.

فراماسوني مانع از ارتجاع فرقه‌اي مي شود!

مارتين شورت با يادآوري اين مطلب که نويسندگان طرفدار فراماسون‌ها با تخريب بي پروا و گستاخانه اعتقادات بعضا فراماسوني را به عنوان يک دين معرفي مي‌کنند، در ادامه چنين مي‌افزايد: "فورت نيوتن " راهب باپتيست مي‌گويد: فراماسوني يک معبد است. به جاي انتقاد از فراماسوني بايد شکرگزار باشيم که فراماسوني مانع ارتجاع فرقه‌اي شده است. "جي‌اس‌ام وارد " هم مي‌گويد: فراماسوني را نامزد پذيرفته شدن به صورت يک دين مي‌بينم و با جرات هر چه تمام اعلام مي‌کنم که فراماسوني يک دين است. واعظ اعظم فراماسون‌هاي انگليس هم مي‌گويد: بله، فراماسوني يک دين است. فراماسوني آنچه را که بايد يک دين دارا باشد، اعتقاد به يک هستي بزرگ و مسئوليت‌هاي آن، تقدس و وجود يک سيستم عبادي و ساير ويژگي هاي لازم را دارا اس



:: موضوعات مرتبط: يهوديت را بهتر بشناسيم , ,
:: برچسب‌ها: فراماسون ها اعتقادي به خدا و خالق هستي ندارند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: